Код
014
Спеціальність/Освітня
програма (Спеціалізація)
014.01 Середня освіта (Українська мова і література)/Середня освіта (Українська мова і література)
Форма здобуття
освіти
денна/заочна
Освітній рівень
Бакалавр
Ліцензійний обсяг
80/45
Кар'єрні перспективи
Випускник бакалаврату може працювати на викладацьких посадах у закладах загальної середньої освіти, ЗВО І-ІІ рівнів акредитації; у науковій, літературно-видавничій та освітній галузях, у друкованих та електронних засобах масової інформації, PR-технологіях; у різноманітних фондах, спілках, фундаціях гуманітарного спрямування, музеях, мистецьких і культурних центрах тощо.
Особливості спеціальності
Підготовка кваліфікованого конкурентноздатного фахівця – вчителя української мови і літератури, який володіє ґрунтовною теоретичною базою фахових дисциплін у галузях української філології, методик викладання української мови і літератури та педагогіки середньої освіти і психології, методології наукового дослідження, сучасними інформаційними технологіями, здатний до творчої й науково-педагогічної діяльності, постійної самоосвіти та професійного самовдосконалення:
- студент освітньої спеціалізації має мати фундаментальні знання фахових дисциплін та володіти навичками викладання української мови та літератури у ЗОШ, пройти навчальні (фольклорну, діалектологічну, музейно-архівну) та педагогічну практики;
- в умовах діджиталізації, подальшого розвитку інформаційних технологій та глобалізованих наукових спільнот формувати висококласного спеціаліста-філолога, здатного до генерації творчих ідей, що змінюватимуть світ;
- уміти застосувати знання і компетентності в складних, нестандартних ситуаціях, акцептувати нові креативні ідеї;
- у час інтенсифікації інформаційного потоку, домінування соціальних мереж, формування наднаціональних спільнот особливу увагу приділяти в освітньому процесі українським філологічним здобуткам, історії національної педагогіки;
- оволодіти фундаментальними знаннями та навичками філологічних та педагогічних досліджень, викладання української мови та літератури в загальноосвітніх, професійно-технічних закладах та ЗВО;
- набути навички і вміння для ефективної комунікації, організації навчально-виховного процесу в основній (базовій) середній та вищій школі;
- оцінювати педагогічний досвід у галузі викладання філологічних дисциплін з метою професійного самовдосконалення й свідомого вибору шляхів вирішення проблем у галузі середньої та вищої освіти.
Містить складники психолого-педагогічної та практичної підготовки, а також глибокі знання спеціальності (української мови та літератури), включно з методикою викладання.
сприяє здобуттю фундаментальних та професійно орієнтованих знань і вмінь, практичних навичок у здатності вирішувати типові професійні завдання в галузі освіти та суміжних спеціальностей.
володіння українською літературною мовою, уміння будувати висловлювання у певному стилі (розмовному, науковому, публіцистичному), застосовувати норми сучасної української літературної мови у практиці мовленнєвої діяльності.
аналізувати діалектні та соціальні різновиди мов(и), що вивчаються, описувати соціолінгвальну ситуацію.
усвідомлення структури мовознавчої та літературознавчої наук та їх теоретичних основ.
здатність використовувати в професійній діяльності знання про мову як особливу знакову систему, її природу, функції, рівні.
визначати художню своєрідність творів та творчості письменника загалом, користуючись системою основних понять і термінів літературознавства.
уміння розуміти закономірності літературного процесу, художнього значення літературного твору у зв’язку з суспільно-літературною ситуацією, літературною критикою і літературною епохою.
використовувати в професійній діяльності системні знання про основні періоди розвитку літератури, що вивчається, від давнини до ХХІ століття, еволюцію напрямів, жанрів і стилів, чільних представників та художні явища, а також знання про тенденції розвитку світового літературного процесу та української літератури
глибоко розуміти й інтерпретувати зміст фольклорних текстів, української та зарубіжної художньої літератури, аналізувати мову і стиль, поетику художнього слова.
вільно оперувати спеціальною термінологією для розв’язання професійних завдань.
здатність здійснювати лінгвістичний, літературознавчий аналіз текстів різних стилів та жанрів.
адекватно оцінити власні здібності, навчальні можливості та індивідуально-психологічні особливості учнів, вибрати найефективніший варіант поведінки в тій чи іншій ситуації; контролювати власні емоційні стани, вирішувати конфліктні ситуації
готовність забезпечувати навчально-виховний процес відповідною навчально-методичною документацією, програмами, планами та інноваційними проектами; готовність на основі аналізу здійснювати прогнозування основних показників, що характеризують розвиток педагогічної системи;
Перелік конкурсних предметів (предметів національного мультипредметного тесту), вступних іспитів, творчих конкурсів
Українська мова *
0,5 | Вага предметів національного мультипредметного тесту, вступних іспитів, творчих конкурсів |
Математика
0,2 | Вага предметів національного мультипредметного тесту, вступних іспитів, творчих конкурсів |
Історія України
0,3 | Вага предметів національного мультипредметного тесту, вступних іспитів, творчих конкурсів |
або Біологія
0,25 | Вага предметів національного мультипредметного тесту, вступних іспитів, творчих конкурсів |
або Фізика
0,2 | Вага предметів національного мультипредметного тесту, вступних іспитів, творчих конкурсів |
або Хімія
0,2 | Вага предметів національного мультипредметного тесту, вступних іспитів, творчих конкурсів |